Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2014

Περιοδικό-β τεύχος με θέμα ΑΠΟΚΡΙΕΣ από το Ε1














                                     Από τους-τις μαθητές-τριες του Ε1
                           Υπεύθυνη Δασκάλα: κ. Κουρμένταλα Παναγιώτα

ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

Απλές χαρτοσακούλες  και πολύχρωμα χαρτόνια ήταν τα υλικά μας.
Οι χαρτοσακούλες σχεδιάστηκαν, κόπηκαν και μετά  …με μαρκαδόρους, ξυλομπογιές και σερμπαντίνες μεταμορφώθηκαν σε αποκριάτικες μάσκες αλλά και …σε χαρταετούς σύμφωνα με το έθιμο της Καθαρής Δευτέρας.
Ο καθένας μας επιστράτευσε όλη του τη μαεστρία για να γίνει η μάσκα του κι ο χαρταετός του μοναδικός.Τελικά τα καταφέραμε.
Όταν στολίσαμε την τάξη μας με αυτές τις κατασκευές,η αίθουσά μας έμοιαζε με αποκριάτικο πανηγύρι.
Ε, αυτό δε θέλαμε?


(Οι μαθητές/τριες της Δ τάξης)














                                                Υπεύθυνη Δασκάλα: κ. Πίτσα

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΣΤΟ ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΑΠΟ ΤΗ Δ

    Δουλεύοντας το κόμικ <<Όρνιθες>> του Αριστοφάνη στο μάθημα της γλώσσας μας, σκεφτήκαμε να ασχοληθούμε ιδιαίτερα με το είδος αυτό.
Αρχικά φέραμε κόμικς στην τάξη μας, τα είδαμε στις ομάδες μας και στη συνέχεια ανατρέξαμε στον υπολογιστή μας και διαβάσαμε περισσότερα γι’αυτό. Διαπιστώσαμε ότι θα μπορούσαμε κι εμείς να φτιάξουμε το δικό μας κόμικ. 
Στη φάση αυτή η κυρία μας μάς διάβασε διάφορα ποιήματα και μετά από μια ιστοσελίδα του διαδικτύου γνωρίσαμε σε κόμικ το ποίημα του Καβάφη: <<Ιθάκη>>.
Από τα ποιήματα που διαβάστηκαν στην τάξη επιλέξαμε ένα ποίημα του Ευγένιου Τριβιζά<<Η πολύ λαίμαργη φάλαινα που ήπιε τη θάλασσα>>. Το συζητήσαμε, το επεξεργαστήκαμε και μετά….κατά τα γνωστά, αρχίσαμε να δουλεύουμε στις ομάδες μας. 
Αφού το τελειώσαμε, το παρουσιάσαμε στην τάξη και το αναρτήσαμε στην ιστοσελίδα μας. Εμάς μας άρεσε πολύ.!....

(Το ποίημα αυτό είναι παρμένο από το παλιό βιβλίο Γλώσσας της ΣΤ Δημοτικού,1ο τεύχος /4η Ενότητα –Διατροφή)











                                             Υπεύθυνη δασκάλα: κ. Πίτσα

Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2014

H E΄ ΤΑΞΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΣΥΚΕΩΝ

    Την Τρίτη το πρωί οι μαθητές και οι μαθήτριες της Πέμπτης τάξης του σχολείου μας, μαζί με τους δασκάλους τους, επισκέφτηκαν τη Βιβλιοθήκη του Δήμου Συκεών, στο πλαίσιο του μαθήματος της Γλώσσας και της θεματικής ενότητας "Βιβλία-Βιβλιοθήκες". 
Εκεί είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την προβολή ενός παραμυθιού (βασισμένο σε αληθινή ιστορία) με ηρωίδα μια βιβλιοθηκονόμο της Βασόρας, που κατάφερε να σώσει τα περισσότερα βιβλία της βιβλιοθήκης από τις φλόγες του πολέμου. 
Η υπεύθυνη της βιβλιοθήκης απάντησε στις ερωτήσεις των παιδιών, τους μίλησε για τη φύση της δουλειάς της, τους εξήγησε τους κανονισμούς λειτουργίας της βιβλιοθήκης και τους ξενάγησε στους χώρους. Είναι βέβαιο πως μετά από την επίσκεψή μας αυτή, η βιβλιοθήκη του δήμου θα αποκτήσει νέους φίλους!







              
        Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Κουρμένταλα Παναγιώτα
                                               Νικολίνας Ιωάννης

Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2014

"ΤΟ ΜΗΧΑΝΗΜΑ" ΤΟΥ ΕΥΓΕΝΙΟΥ ΤΡΙΒΙΖΑ ΣΤΟ ΣΤ1

 «ΤΟ ΜΗΧΑΝΗΜΑ», ΕΥΓΕΝΙΟΥ ΤΡΙΒΙΖΑ
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ-ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ-Β’ΤΕΥΧΟΣ


   Ένας διαφορετικός τρόπος για να προσεγγίσουμε ένα λογοτεχνικό κείμενο (στην περίπτωσή μας το διήγημα "Το μηχάνημα" του Ευγένιου Τριβιζά) είναι να αφήσουμε τους ήρωες του διηγήματος να αφηγηθούν (σε α΄ενικό πρόσωπο κυρίως) την ιστορία. Έτσι, παρατηρούμε τις διαφορετικές οπτικές γωνίες από τις οποίες αφηγείται ο καθένας την ίδια ιστορία. Μπορούν επίσης τα παιδιά να δημιουργήσουν ποιήματα , ακροστιχίδες, σταυρόλεξα κ.α. με βάση την ιστορία που διάβασαν. Κάπως έτσι προσπαθήσαμε να προσεγγίσουμε το κείμενο και παρακάτω φαίνονται τα αποτελέσματα. Το κείμενο μπορείτε να το διαβάσετε κι από εδώ

http://ebooks.edu.gr

Περίληψη

     Ένας καφετζής, ο Γιάννης, εργάζεται σε ένα συγκρότημα γραφείων. Ξαφνικά, τοποθετούν στο χώρο της εργασίας του έναν αυτόματο πωλητή αναψυκτικών και καφέδων. Ο κίνδυνος να χάσει τη δουλειά του είναι ορατός. Προσπαθεί να σαμποτάρει τη λειτουργία του μηχανήματος αλλά δεν τα καταφέρνει. Έτσι, αποφασίζει να το καταστρέψει. Στην προσπάθεια αυτή πέφτει νεκρός από ηλεκτροπληξία. Στη θέση του διαλυμένου  μηχανήματος, φέρνουν ένα άλλο καινούριο.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ



     Μια ομάδα παιδιών παίρνουν το ρόλο του μηχανήματος. Το «μασίνι» μιλάει σε α’ πρόσωπο και διηγείται το φόβο ή την αδιαφορία που ένιωσε από την εχθρική συμπεριφορά του Γιάννη. Τα παιδιά γράφουν τα επιχειρήματά τους για την ύπαρξη των μηχανών και τη σημασία τους για την καθημερινή ζωή μας. Φτιάχνουν και την ακροστιχίδα ΜΑΣΙΝΙ.



       Μια άλλη ομάδα παιδιών παίρνει το ρόλο του Γιάννη. Η αφήγηση γίνεται σε α’ πρόσωπο. Ο Γιάννης περιγράφει κυρίως τα μειονεκτήματα των μηχανών και τον κίνδυνο πολλοί άνθρωποι να χάσουν τη δουλειά τους.  Τραγουδάνε το «παράπονο του Γιάννη»

Το μασίνι σα δουλεύει
Ο Γιαννάκης μας παλεύει
Έχει έγνοιες πια τώρα
Που το μασίνι πήρε φόρα
Τη δουλειά του να κρατήσει
Τ΄ όνομά του να μη σβήσει …

Η 3η ομάδα είναι οι πελάτες των γραφείων που προσπαθούν να συνδυάσουν με το κείμενό τους τη ζεστή, ανθρώπινη επαφή με την αναγκαιότητα της παρουσίας των μηχανημάτων. Η ομάδα αυτή γράφει το σχετικό κείμενο αλλά και στίχους για το τραγούδι «Γιάννη μου, το μασίνι σου», παραλλαγή του γνωστού δημοτικού τραγουδιού.


Η 4η ομάδα περιγράφει σε ένα κείμενο τη μάχη του Γιάννη με το θεριό και δίνει ένα διαφορετικό τέλος στην ιστορία. Φτιάχνουν ποίημα που αρχίζει ως εξής:
Ο Γιάννης φοβάται το θεριό
Και το θεριό το Γιάννη