Κυριακή 15 Ιουνίου 2014

Παραδοσιακά Παιχνίδια - Έκθεση Παιχνιδιών

Καινοτόμο πολιτιστικό πρόγραμμα "ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ"
Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί:
κ. Κρικέλη Βάγια - Δασκάλα της Α΄2 τάξης
κ. Φωτιάδης Κων/νος - Δάσκαλος της Β΄1 τάξης
κ. Σερενίδης Δημήτριος - Δάσκαλος της Β΄2 τάξης 

Στο πλαίσιο του καινοτόμου προγράμματος «Παραδοσιακά παιχνίδια» κάναμε μια προσέγγιση για τα παιχνίδια άλλοτε και τώρα. Μια ιστορική αναδρομή και για άλλους λαούς, από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Παιχνίδια που άντεξαν στο χρόνο και παίζονται από τα αρχαία χρόνια μέχρι σήμερα, καθώς και το σπουδαίο ρόλο του παιχνιδιού στην ανάπτυξη του παιδιού.


Δουλέψαμε ομαδικά για τη συνεργασία και την αλληλεγγύη μεταξύ μας. Από τις δραστηριότητές μας, σε γλωσσικό επίπεδο, ήταν: Ερωτηματολόγιο προς τους γονείς με θέμα το παιχνίδι (στατιστικά), διατυπώσαμε ερωτήσεις συνέντευξης,  γίναμε μικροί δημοσιογράφοι και πήραμε συνέντευξη από γονείς, από το γυμναστή και από τον διευθυντή του σχολείου μας. Περιγράψαμε ομαδικά παιχνίδια, φτιάξαμε προσκλήσεις για εκδήλωση παρουσίασης, εμψυχώσαμε κούκλες και τέλος εκφραστήκαμε εικαστικά, ζωγραφίζοντας ομαδικά παιχνίδια και κατασκευάζοντας τα αγαπημένα μας παιχνίδια (φουρφούρια, σβούρες, αερόστατα, καράβια, βαρκούλες, λεωφορεία, τηλέφωνα, κούκλες, ζωάκια φελλού, πήλινα παιχνίδια). Με αυτά κάναμε μια έκθεση παιχνιδιών στο χώρο του σχολείου.










Παίξαμε παραδοσιακά ομαδικά παιχνίδια: Δεν περνάς κυρά Μαρία, Ένα λεπτό κρεμμύδι, Περνά - περνά η μέλισσα, Ένα δύο τρία κόκκινο φως κλπ. με κύριο στόχο να νιώσουμε τη χαρά του ομαδικού παιχνιδιού!

   



Αξιολόγηση

   Σε γενικές γραμμές οι στόχοι επιτεύχθηκαν. Αναπτύχθηκε η συνεργασία και η αλληλεγγύη μεταξύ των παιδιών, βοηθώντας το ένα το άλλο στις κατασκευές. Παίζαμε κινητικά ομαδικά παιχνίδια μέσα στην τάξη, οπότε επιτεύχθηκε η κοινωνικοποίηση και το δέσιμο της ομάδας.
Ασχοληθήκαμε με δραστηριότητες σε γλωσσικό επίπεδο και αναπτύχθηκε ο προφορικός και ο γραπτός λόγος  (περιγραφή παιχνιδιών, εμψύχωση κούκλας, προσκλήσεις, συνεντεύξεις, ερωτηματολόγιο). 
Με την παρουσίαση των εργασιών, ενισχύθηκε η αυτοπεποίθησή των παιδιών. Δυσκολευτήκαμε στον γραπτό λόγο (περιγραφή παιχνιδιών) λόγω του ότι είμαστε μικρή τάξη.
Όλες οι δραστηριότητες γέμισαν τα παιδιά με χαρά, που είναι και ο κύριος σκοπός του παιχνιδιού, το οποίο ξεκινάει με τη χαρά και τελειώνει με αυτήν. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: