Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2016

3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΣΤΟ Γ2

Τα προηγούμενα δύο εργαστήρια μπορείτε να τα δείτε εδώ:

http://1sykeon.blogspot.gr/2015/09/2.html 


http://1sykeon.blogspot.gr/2015/10/2-2.html




Δραστηριότητα 1

Αρχικά μοιράστηκε στο κάθε παιδί η παρακάτω ιστορία. Στη συνέχεια προβλήθηκε στην οθόνη από το δάσκαλο και ακολούθησε συζήτηση με τα παιδιά. Η συζήτηση επικεντρώθηκε στο τι είναι και τι δεν είναι σχολικός εκφοβισμός, στα συναισθήματα των θυμάτων και στο πόσο σημαντικό είναι για το θύμα να μην παραμείνει σιωπηλό.




«Σάββατο πρωί και ο Γιώργος είναι πολύ χαρούμενος που σήμερα δεν έχει
σχολείο. Σχεδιάζει πώς θα περάσει το Σαββατοκύριακο κάνοντας πράγματα
που τον ευχαριστούν. Θα ήθελε να πάνε μαζί με τη Μαρία και τον Νάκο στο καινούργιο πάρκο που θα εγκαινιάσει ο δήμαρχος στην περιοχή του. Ο Γιώργος είναι καλός μαθητής, του αρέσουν οι σχολικές εργασίες, όμως δεν έχει καθόλου όρεξη να πηγαίνει στο σχολείο, γιατί εδώ και κάποιες εβδομάδες δυο συμμαθητές, ο Γιάννης και ο Νίκος, του φέρονται άσχημα την ώρα του διαλείμματος. Συγκεκριμένα, τον κοροϊδεύουν, τον σπρώχνουν, τον βρίζουν και δεν τον παίζουν στην ομάδα του ποδοσφαίρου, παρόλο που ζητά να συμμετέχει και έχει ήδη αποδείξει πόσο καλός παίκτης είναι. Εκείνος πια, όταν τους βλέπει να πλησιάζουν, απομακρύνεται… Τελευταία δε βγαίνει καθόλου
στο διάλειμμα. Η φίλη του Γιώργου, η Μαρία, δείχνει στενοχωρημένη τον
τελευταίο καιρό. Στα διαλείμματα που μένουν μαζί μέσα στην τάξη, ο Γιώργος τη ρωτάει επίμονα μήπως είναι άρρωστη και γι’ αυτό μένει συνέχεια μέσα. Η Μαρία όμως αποφεύγει να του απαντήσει προβάλλοντας διάφορες
δικαιολογίες».
«Φαίνεται ότι η Μαρία, παρότι αισθάνεται τον Γιώργο φίλο της, δε θέλει να μιλήσει σε κανέναν από τους συμμαθητές της, αλλά ούτε και στη δασκάλα για το φόβο που νιώθει όταν την πλησιάζουν κάποια συγκεκριμένα παιδιά.
Το μεγάλο της πρόβλημα είναι η τουαλέτα όπου κάποια παιδιά την ακολουθούν και την κλειδώνουν μέσα».
«Ο τρίτος της παρέας, ο Νάκος, ένα καινούργιο παιδί στην τάξη που δε μιλάει
καλά ελληνικά ακόμα, έχει κι αυτός τη δική του αγωνία. Την ώρα του μα-
θήματος, όταν η δασκάλα γράφει στον πίνακα, ο Γιώργος και ο Σπύρος τού
μουντζουρώνουν τα τετράδια και του παίρνουν τα μολύβια. Με λίγα λόγια,
του κάνουν τη ‘‘ζωή ποδήλατο’’».

«Ο Νάκος ξέρει πως οι γονείς του με δυσκολία μπορούν να του προσφέρουν
τα τετράδια και τα μολύβια που χρειάζεται, γιατί ακόμα οι δουλειές τους δεν
είναι σταθερές. Όταν χτυπήσει κουδούνι για το σχόλασμα, και τα τρία παιδιά
βιάζονται να φύγουν. Τι κρίμα που μένουν σε διαφορετικές κατευθύνσεις και
δεν μπορούν να φύγουν μαζί».


Δραστηριότητα 2


Τα παιδιά σε ομάδες των δύο έγραψαν τις δικές τους μικρές ιστορίες(που είχαν και διαλόγους), που θέμα τους έχουν κάποιο περιστατικό σχολικού εκφοβισμού. Είχαμε συμφωνήσει από πριν ότι αυτές οι ιστορίες αργότερα θα δραματοποιηθούν.




Δραστηριότητα 3

Τα παιδιά παρουσίασαν τις ιστορίες τους με δραματοποίηση. Η κάθε ομάδα επέλεγε κάποια παιδιά για να παίξουν τους ρόλους στην ιστορία τους. Το κάθε παιδί διάλεγε τη μάσκα του, οι ρόλοι του νταή ή των νταήδων παίζονταν από παιδιά που φορούσαν μαύρες μάσκες.








Δραστηριότητα 4


Ζητήσαμε από τα παιδιά να μας πουν τις δυσκολίες που συνάντησαν στο γράψιμο των ιστοριών αλλά και στη δραματοποίηση. Τους ρωτήσαμε αν κέρδισαν κάτι από αυτό το εργαστήριο. Ακόμη, τα παιδιά της μιας ομάδας ρωτούσαν τα παιδιά των άλλων ομάδων για τις ιστορίες τους και για τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν σε όλη αυτή τη διαδικασία.

Υπενθυμίζουμε πως μέρος του υλικού προέρχεται από το πακέτο δραστηριοτήτων της Ε.ΨΥ.ΠΕ και είναι στο πρόγραμμα που εφαρμόζει το Γ2 με τίτλο "ΣΙΓΑ ΜΗΝ ΚΛΑΨΩ ΣΙΓΑ ΜΗ ΦΟΒΗΘΩ"