Κυριακή 3 Φεβρουαρίου 2019

ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΑ ΜΟΤΙΒΑ ΣΤΗΝ Α' ΤΑΞΗ

Στην Α'τάξη ασχοληθήκαμε με τα μοτίβα. Αυτά αποτελούν το  κεφάλαιο 27 στο α'τεύχος του βιβλίου των Μαθηματικών.

                                          ΣΤΟΧΟΙ

  • Τα παιδιά θα πρέπει να  αναγνωρίζουν, να αναλύουν και να συγκρίνουν τα μοτίβα.
  • να παρατηρούν την εξέλιξη και τη διαδοχή καταστάσεων σε ένα συγκεκριμένο μοτίβο.
  • να μπορούν να συνεχίζουν ένα δεδομένο μοτίβο.
  • να περιγράφουν και να εξηγούν τη σειρά σε ένα συγκεκριμένο μοτίβο.
Οι δραστηριότητες με τα μοτίβα βοηθούν τα παιδιά να παρατηρήσουν με ακρίβεια και να εκτελέσουν διαδοχικά βήματα(αλγόριθμοι)

Το κεφάλαιο το προσεγγίσαμε διαθεματικά,  τα μαθήματα που εμπλέκονται είναι τα Μαθηματικά, η Μελέτη Περιβάλλοντος, τα Εικαστικά και η Πληροφορική.
Αφιερώσαμε 3 ώρες μέσα στην τάξη και 1 ώρα στο εργαστήρι της Πληροφορικής.

Εισαγωγική δραστηριότητα

Συζητάμε με τα παιδιά για τις δραστηριότητες που έχουν στη ζωή τους μια ακολουθία. Π.χ. πρώτα ξυπνάνε, μετά πηγαίνουν σχολείο, το μεσημέρι τρώνε και το βράδυ κοιμούνται. Επίσης, στη φύση κάποια ζώα όπως ένα είδος φιδιού, η οχιά, έχουν στο σώμα τους μια συγκεκριμένη χρωματική ακολουθία. Τα παιδιά γνωρίζουν τραγούδια και ποιήματα με μια δεδομένη ακολουθία λέξεων και ήχων. Δείχνουμε στα παιδιά κάποιους μαρκαδόρους με μια δεδομένη ακολουθία, π.χ. κόκκινο, μαύρο, πράσινο. Ζητάμε να μας πουν τι χρώμα θα έχει ο επόμενος.

Δραστηριότητες στο βιβλίο των Μαθηματικών

Οι δραστηριότητες στο βιβλίο του μαθητή και στο τετράδιο εργασιών εξυπηρετούν τους αρχικούς στόχους του μαθήματος.





Δραστηριότητες με άλλα φύλλα εργασίας

Εδώ, δώσαμε στα παιδιά φύλλα εργασίας και ζητήσαμε να φτιάξουν τα δικά τους μοτίβα.












Διαδικτυακά παιχνίδια στο εργαστήρι της Πληροφορικής

Για την εμπέδωση του κεφαλαίου παίξαμε δύο παιχνίδια στο εργαστήρι της Πληροφορικής. Οι σύνδεσμοι που μπορείτε να τα βρείτε είναι εδώ:

https://www.math4children.com/Grade1/games/Click-maps/Growing%20Patterns/index.html




http://www.abcya.com/fuzz_bugs_patterns.htm










Ευχαριστούμε πολύ τη Λιάνα Μπαντέκα, δασκάλα Πληροφορικής, για την πολύτιμη συνεισφορά της στο σχέδιο μαθήματος καθώς και την Αθηνά Βλάμη, σχολική νοσηλεύτρια, για τη βοήθεια και τις φωτογραφίες!

Δεν υπάρχουν σχόλια: