Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2020

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΣΤΗ Β' ΤΑΞΗ(1)

    Συναισθηματική νοημοσύνη θεωρείται η ικανότητα να αναγνωρίζουμε και να διαχειριζόμαστε τα δικά μας συναισθήματα καθώς και τα συναισθήματα των άλλων.
  Το πρόγραμμα που ήδη δουλεύουμε με τα παιδιά της Β' τάξης θα διαχυθεί στις ώρες της Ευέλικτης Ζώνης και θα διαρκέσει 5 μήνες περίπου. Η έναρξη έχει γίνει το Νοέμβριο. Οι θεματικοί άξονες του προγράμματος είναι οι παρακάτω:


  • Αναγνώριση συναισθημάτων
  • Γνωριμία με τον εαυτό μου και ενίσχυση της αυτοεκτίμησης
  • Εμπιστοσύνη-Φιλία-Σεβασμός-Συνεργασία-Σύνεση-Υπευθυνότητα-Τάξη
  • Αναγνώριση και διαχείριση συναισθημάτων-Διαχείριση του θυμού-Επιθετικότητας
  • Συγγραφή και εικονογράφηση παραμυθιού
Βάλαμε τους παρακάτω παιδαγωγικούς στόχους:

  •  Να ενισχύσουν την αυτοεκτίμησή τους  Να τα βοηθήσουμε να αναγνωρίσουν τι μπορούν να κάνουν και τι δεν μπορούν, να γνωρίζουν τα όριά τους.
  •  Να αναγνωρίζουν τα βασικά συναισθήματα : φόβος, λύπη, χαρά, θυμός και να μάθουν να χειρίζονται σωστά τα αρνητικά τους συναισθήματα.
  • Να μάθουν τα παιδιά τι σημαίνει σωστή επικοινωνία, συνεργασία, ομαδικότητα και σεβασμός της δικής τους γνώμης αλλά και της γνώμης του άλλου.
  •  Να συνειδητοποιήσουν ότι είναι άτομα μοναδικά, αναγνωρίζοντας τις δυνάμεις, τις ικανότητες και τα ατομικά χαρακτηριστικά τους.
  •  Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους, να ψυχαγωγηθούν και να έχουν τη χαρά της δημιουργίας
Το υλικό που χρησιμοποιούμε προέρχεται κυρίως από 2 πηγές:
  • ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ-Φάκελος υλικού για τις τάξεις Α' και Β'-Περιφερειακό Δίκτυο Συναισθηματικής Νοημοσύνης
  • ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ-Φάκελος υλικού από το κέντρο ψυχικής υγείας ΠΥΞΙΔΑ 
1ος μήνας-Αναγνώριση συναισθημάτων

Δραστηριότητα 1η

 Με καταιγισμό ιδεών συζητήσαμε στην τάξη την έννοια "ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ" και καταγράψαμε τις ιδέες των παιδιών στον πίνακα.

Δραστηριότητα 2η

          Διαβάσαμε στην τάξη το βιβλίο της Έρας Μουλάκη-Η παλέτα των συναισθημάτων, εκδόσεις ΚΕΔΡΟΣ.
          Συζητήσαμε για τα συναισθήματα που έδειξε ο ζωγράφος στη Συναισθηματικούλα. Ζητήσαμε από τα παιδιά να μας πουν συναισθήματα που απεικονίζονται στις ζωγραφιές του βιβλίου. Βρήκαμε αντιθετικά ζεύγη συναισθημάτων π.χ. αγάπη-μίσος, χαρά-λύπη, ευτυχία-δυστυχία, καλοσύνη-κακία, φόβος-γενναιότητα, θυμός-γαλήνη. 
         Τα παιδιά ζωγράφισαν σε φύλλα εργασίας εμπνευσμένα από το βιβλίο, συναισθήματα που περιγράφονται στο βιβλίο, τις συναισθηματικές μεταπτώσεις της ηρωίδας, τη διαχείριση του θυμού της, καθώς και τα δικά τους συναισθήματα όπως τη λύπη, το θυμό...













































Δεν υπάρχουν σχόλια: