Κυριακή 19 Οκτωβρίου 2014

ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΣ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ ΣΤΟ Β2

       Η ενότητα των Μαθηματικών που αφορά στη συμμετρία, μας έδωσε την αφορμή για δραστηριότητες με τις οποίες τα παιδιά της Δευτέρας τάξης εξοικειώθηκαν με αυτή την πανέμορφη λέξη που δίνει και μια επιπλέον ομορφιά στη ζωή μας.
      Γνωστικοί στόχοι της ενότητας:
  •  Να μάθουν τα παιδιά ποια είναι συμμετρικά σχήματα και ποια όχι και να μπορούν να τα αναγνωρίζουν.
  • Να μπορούν να σχεδιάσουν τον άξονα συμμετρίας που χωρίζει ένα σχήμα, αντικείμενο, πρόσωπο, ζώο κ.λ.π σε δύο ίσα μέρη.
        Οι στόχοι επιτεύχθηκαν με δραστηριότητες εικαστικές, ανακαλυπτικής μάθησης(χρησιμοποίηση καθρέφτη), χρήσης του διαδικτύου καθώς και συμπλήρωσης φύλλων εργασίας. 
Εικαστική δραστηριότητα
Σε ένα φύλλο Α4, ζωγραφίζω με τέμπερες το μισό ενός αντικειμένου, στη συνέχεια το διπλώνω και παρατηρώ ότι το μισό που ζωγράφισα έχει αποτυπωθεί στο άλλο μισό της σελίδας και έτσι έχουμε ολόκληρο αυτό που ζωγράφισα. Η δραστηριότητα αυτή υπάρχει στο σχολικό βιβλίο.



Πώς μπορούμε να ανακαλύψουμε το συμμετρικό ενός σχήματος; Χρησιμοποιώντας καθρεφτάκια βέβαια! Κόβουμε από εφημερίδες ή περιοδικά ένα σχήμα, ένα πρόσωπο ή αντικείμενο και προσπαθούμε με καθρεφτάκια να ανακαλύψουμε το συμμετρικό του.


Το διαδίκτυο μας δίνει καταπληκτικές ιδέες για να ανακαλύψουμε τη συμμετρία. Στην ηλεκτρονική διεύθυνση




τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα τη στιγμή που σχεδιάζουν κάτι με το ποντίκι, αμέσως να εμφανίζεται από κάτω το συμμετρικό του σχήμα δηλαδή η αντανάκλασή του!











Ένας σχεδιαστής βέβαια θέλει και το μολύβι του. Σε ένα φύλλο εργασίας με τελίτσες τα παιδιά έπρεπε να σχεδιάσουν το άλλο μισό ενός κάστρου  και ενός πυραύλου. 

Πάντως εμείς περάσαμε τέλεια ανακαλύπτοντας τη συμμετρία!