Σάββατο 19 Μαρτίου 2016

OΡΑΜΑ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 2016 1ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΥΚΕΩΝ

1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΥΚΕΩΝ

ΟΡΑΜΑ-ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ

ΤΟ  ΟΡΑΜΑ ΜΑΣ (ΣΤΟΧΟΣ)

    Το  Σχολείο  μας είναι  μια  κοινωνική  ομάδα  μόρφωσης και γνώσης στην  οποία  όλοι  συμμετέχουμε  και  συνεργαζόμαστε  καθημερινά. 
Βασικά  συστατικά  αυτής  της  ομάδας  είναι  η  αγάπη  και  η  αλληλεγγύη  οι  οποίες  θα  πρέπει  να  χαρακτηρίζουν  τις  σχέσεις  μεταξύ  όλων  μας  που  αποτελούμε  αυτήν  την  ομάδα  δασκάλων,  μαθητών  και  γονέων. 
Mε τον τρόπο αυτό θα βιώνουμε καθημερινά ένα ευχάριστο περιβάλλον συνεργασίας και χαράς.
Εντοπίζουμε  τα  δυνατά  και  αδύνατά  μας  σημεία.
Τονίζουμε  τα δυνατά – βελτιώνουμε  τα  αδύνατα.  Καλύπτουμε  ο  ένας  τις  αδυναμίες  του  άλλου. 
Στόχος  μας  η  δημιουργία  ενός  ισχυρού  περιβάλλοντος μόρφωσης  και γνώσης που  θα  χαρακτηρίζεται  από  αξίες  όπως  δικαιοσύνη – ισότητα – δημοκρατία – αλληλεγγύη – σεβασμός της προσωπικότητας - σεβασμός στη διαφορετικότητα.  
Τονίζουμε  αυτά  που  μας  ενώνουν.




1o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΥΚΕΩΝ
ΜΟΡΦΩΣΗ ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ,
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ,
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣΕΒΑΣΜΟ

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ
           1.Προσέλευση – προσευχή
·        Το κουδούνι χτυπάει στις 08.10΄. Γίνεται η προσευχή και οι πιθανές ανακοινώσεις στη δυτική αυλή τις μέρες που οι καιρικές συνθήκες το επιτρέπουν.
·        Οι γονείς οι οποίοι μεταφέρουν με δικό τους μέσο  μεταφοράς τα παιδιά τους στο σχολείο, πρέπει να είναι αυστηρά συνεπείς ως προς την ώρα άφιξης. Τα αφήνουν και αποχωρούν άμεσα. Δεν παρκάρουν ούτε περιμένουν με το αυτοκίνητό τους έξω από το σχολείο γιατί δημιουργείται κυκλοφοριακή αναστάτωση και υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος.
·        Οι γονείς/κηδεμόνες συνοδεύουν τα παιδιά μέχρι την αυλόπορτα της ανατολικής αυλής και αποχωρούν.  Για τους μαθητές/τριες της Α΄ τάξης υπάρχει περίοδος προσαρμογής, οι δυο πρώτες εβδομάδες της σχολικής χρονιάς. Από την 1η Οκτωβρίου η παραμονή γονέων/ κηδεμόνων δικαιολογείται μόνο αν έχουν συνάντηση με εκπαιδευτικούς ή τον Διευθυντή.
·        Σε περίπτωση μη τήρησης του ωραρίου αδικαιολόγητα και επαναλαμβανόμενα θα συνεδριάζει ο Σύλλογος Διδασκόντων, θα ενημερώνεται ο Σχολικός Σύμβουλος είτε οι Κοινωνικές Υπηρεσίες του Δήμου.
                        
          2.Συμπεριφορά – υποχρεώσεις

  • ·  Οι μαθητές έχουν καθήκον να τηρούν συγκεκριμένους κανόνες συμπεριφοράς ώστε να λειτουργεί εύρυθμα η Σχολική Κοινότητα. Η συμπεριφορά των μαθητών/τριών πρέπει να διέπεται από ευγένεια και σεβασμό όχι μόνο προς το εκπαιδευτικό προσωπικό και τους συμμαθητές τους αλλά και προς όλα τα πρόσωπα που βοηθούν στο έργο του Σχολείου. Η απρεπής συμπεριφορά μαθητή/τριας, η χειροδικία, η αυτοδικία, η χρήση λεκτικής, σωματικής ή ψυχολογικής βίας από μαθητές-τριες ή ομάδες προς άλλους μαθητές/τριες θεωρούνται σοβαρά παραπτώματα, δε συνάδουν με το ήθος του σχολείου και αντιμετωπίζονται ανάλογα και κατά περίπτωση από το Διευθυντή ή το Σύλλογο Διδασκόντων.
  • ·        Η μάθηση αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα όλων των μαθητών/τριών. Οι μαθητές/τριες οφείλουν να συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή διδακτική διαδικασία χωρίς σε καμία περίπτωση να παρακωλύουν το μάθημα.
  • ·        Οι μαθητές/τριες οφείλουν να σέβονται το σχολικό χώρο (φυσικό περιβάλλον – περιουσιακά στοιχεία σχολείου). Γι’ αυτό το λόγο φροντίζουν να διατηρούν τους χώρους καθαρούς, να μη γράφουν στα θρανία και τους τοίχους, να μην προκαλούν φθορές στα έπιπλα και στο εποπτικό υλικό και να μην καταστρέφουν τα βιβλία τους. Κάθε μαθητής/τρια είναι υπεύθυνος/η για οποιαδήποτε φθορά προκαλέσει στη σχολική περιουσία. Οι γονείς του/της οφείλουν να αποκαταστήσουν τη ζημιά.
  • ·      Οι μαθητές/τριες πρέπει να σέβονται τα προσωπικά αντικείμενα των συμμαθητών/τριών τους και να μην τα χρησιμοποιούν χωρίς την άδειά τους. Αν βρουν κάτι που δεν τους ανήκει οφείλουν να το παραδίδουν στο γραφείο της Δ/νσης του σχολείου.
           3. Στο διάλειμμα
·        Όταν ο δάσκαλος/α τελειώνει τη διδακτική ώρα οι μαθητές/τριες παίρνουν φαγητό και πανωφόρι και βγαίνουν από την αίθουσα. Η πόρτα κλειδώνεται. Όσοι μαθητές/τριες χρειάζονται, πηγαίνουν στην τουαλέτα και παραμένουν στην αυλή για όλη τη διάρκεια του διαλείμματος.  Σε καμιά περίπτωση δεν παραμένει μαθητής-τρια στην αίθουσα μόνος/η του/της.
·        Γονείς και δάσκαλοι επισημαίνουν στα παιδιά την ανάγκη να περπατούν στις σκάλες με προσοχή και χωρίς βιασύνη.  Υπάρχει κίνδυνος τραυματισμού. Κατεβαίνουν από δεξιά κι ανεβαίνουν από αριστερά.
·        Καθημερινά υπάρχουν πέντε (5) εκπαιδευτικοί που εφημερεύουν μέσα κι έξω από το σχολικό κτίριο και είναι υπεύθυνοι για ότι συμβαίνει στα διαλείμματα.
·        Αν μαθητής/τρια χρειαστεί να συναντήσει κάποιον δάσκαλο/α ή τον Διευθυντή, χτυπάει την πόρτα του  Γραφείου και τον/την περιμένει απ’ έξω.
·        Κατά τις ημέρες που οι καιρικές συνθήκες δυσκολεύουν την παραμονή των μαθητών/τριών στις αυλές, αυτοί μένουν στους διαδρόμους του σχολικού κτιρίου, υπακούοντας στις οδηγίες των εκπαιδευτικών που εφημερεύουν.
·        Όλοι φροντίζουν ιδιαίτερα την καθαριότητα των χώρων (εσωτερικών – εξωτερικών - ανακύκλωση) και την υγιεινή, καθημερινά. Πλένουν τα χέρια μετά την τουαλέτα και επίσης πριν από το φαγητό.
·        Μπάλες, παιχνίδια, αντικείμενα πολύτιμα ή επικίνδυνα ή υλικά εκτός των σχολικών ειδών που χρειάζονται στο ημερήσιο πρόγραμμα, δεν φέρνουν οι μαθητές/τριες στο σχολείο.
·        Η χρήση και κατοχή κινητών τηλεφώνων, με βάση σχετική νομοθεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν επιτρέπεται για τους μαθητές. Κάθε συσκευή που εντοπίζεται παρακρατείται  από το προσωπικό και παραδίδεται στο γονέα/κηδεμόνα του μαθητή/τριας.
·        Όταν οι μαθητές/τριες βρίσκονται στην αυλή οφείλουν να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί λόγω της επικινδυνότητας του εδάφους και της στενότητας του χώρου.  Υπάρχει κίνδυνος τραυματισμού.
·        Παρατηρούνται φαινόμενα ανάρμοστης συμπεριφοράς μαθητών προς τους περαστικούς (φτύσιμο, εξύβριση, ρίψη αντικειμένων) που επισύρουν εκτός των άλλων και ποινικές ευθύνες. Επισημαίνεται ότι τέτοιες συμπεριφορές αναγκάζουν τους εκπαιδευτικούς στη λήψη δραστικών μέτρων και αυστηρών κυρώσεων.

           4.Σχόλασμα – αποχώρηση
·        Οι γονείς είτε οι εξουσιοδοτημένοι κηδεμόνες που παραλαμβάνουν μαθητές αυτοπροσώπως, πρέπει να βρίσκονται έξω από το σχολείο το αργότερο πριν από τη λήξη του ωραρίου.
·        Οι μαθητές/τριες των Α΄ και Β΄ τάξεων βγαίνουν από την αυλόπορτα της ανατολικής αυλής ενώ των μεγαλύτερων τάξεων από την κύρια έξοδο.
·        Η αποχώρηση ασυνόδευτων μαθητών/τριών επιτρέπεται εάν υπάρχει ενυπόγραφη Υπεύθυνη Δήλωση του γονέα/κηδεμόνα και μόνο για τους μαθητές των Γ΄, Δ΄, Ε΄ και Στ΄ τάξεων. Γι’ αυτούς τους μαθητές/τριες και από τη στιγμή που θα βγουν από το σχολικό κτίριο, την ευθύνη για την ασφάλειά τους, έχουν αποκλειστικά οι γονείς/κηδεμόνες τους οι οποίοι είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το πρόγραμμα των παιδιών  τους αλλά και να ενημερώνονται από τις έντυπες ανακοινώσεις που μοιράζονται στα παιδιά, όταν χρειάζεται.
·        Όσοι μαθητές/τριες μετακινούνται με τα λεωφορεία οφείλουν να βγαίνουν εγκαίρως στην έξοδο του κτιρίου και κατά τη διάρκεια της διαδρομής αφενός  παραμένουν καθιστοί φορώντας τη ζώνη ασφαλείας αφετέρου υπακούν στις οδηγίες και παρατηρήσεις των συνοδών.
·        Κατά τη διάρκεια του ωραρίου λειτουργίας του σχολείου μπορεί μαθητής/τρια να αποχωρήσει σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης (ασθένεια), αποκλειστικά με τη συνοδεία γονέα /κηδεμόνα και μετά από ενημέρωση και του δασκάλου/ας της τάξης και του Διευθυντή.

           5. Δραστηριότητες – επισκέψεις – γιορτές
·        Αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής γι’ αυτό οι μαθητές/τριες απουσιάζουν από αυτές μόνον αν υπάρχει σοβαρός λόγος και με αιτιολόγηση γονέα.
·        Οι μαθητές/τριες κατά τις γιορτές συμπεριφέρονται με  σοβαρότητα όπως και στο σχολικό πρόγραμμα. Οι γονείς/συγγενείς/φίλοι  που προσέρχονται στο χώρο της γιορτής, δεν πρέπει να τρώνε ούτε να πίνουν στη διάρκεια της αλλά να τιμούν τους μαθητές/τριες που παρουσιάζουν τη δουλειά τους.
·        Στις επισκέψεις τηρείται το σχολικό ωράριο ενώ στις γιορτές διαμορφώνεται. Η ενημέρωση γονέων/κηδεμόνων γίνεται μέσω διαδικτύου και έντυπου υλικού.

           6. Για την καλύτερη και αποτελεσματικότερη συνεργασία σχολείου –                            γονέων/κηδεμόνων:
·        Από τις πρώτες εβδομάδες της σχολικής χρονιάς κάθε εκπαιδευτικός ορίζει ημέρα και ώρα που μπορεί να δέχεται γονείς/κηδεμόνες εκτός από εκείνες που επιδίδεται η βαθμολογία, έτσι ώστε οι γονείς που ενδιαφέρονται, να κουβεντιάζουν με το δάσκαλο/α για την εξέλιξη των παιδιών τους.
Σε έκτακτες περιπτώσεις και για πολύ σοβαρό λόγο, που απαιτείται ενημέρωση του/της δασκάλου/ας μπορεί ο/η γονέας να τον απασχολήσει για πολύ λίγο. Αν δεν υπάρχει σοβαρός λόγος θα πρέπει να προηγηθεί τηλεφωνική επικοινωνία με το/τη δάσκαλο/α.
·        Οι γονείς οφείλουν να ενημερώνουν τον/την δάσκαλο/α  όταν απουσιάζει το παιδί τους, ιδιαίτερα για περισσότερες από δυο (2) μέρες. Αλλά και το σχολείο έρχεται σ’ επαφή με την οικογένεια. Μετά την πάροδο συγκεκριμένου αριθμού συνεχόμενων απουσιών, ο/η μαθητής/τρια κηρύσσεται σε αναζήτηση.
·        Οι εκπαιδευτικοί είναι καλό να γνωρίζουν έγκαιρα κάθε ιδιαιτερότητα των μαθητών/τριών σχετικά με τη σωματική και ψυχολογική τους κατάσταση.
·        Σε περίπτωση που ανακύψει θέμα ανάμεσα σε συμμαθητές/τριες, ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας ο οποίος επικοινωνεί αρχικά και υποχρεωτικά με το/τη δάσκαλο/α του τμήματος. Αν δεν επιλυθεί το ζήτημα ζητείται η συνδρομή του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Σε καμιά περίπτωση δεν επιτρέπεται η προσέλευση του γονέα/κηδεμόνα σε χώρους του σχολείου για «άμεση διευθέτηση προβλήματος» με μαθητή/τρια (προσωπική διένεξη, χειροδικία, προσβολή).
·        Αν δεν αναζητηθούν για δύο (2) μήνες ξεχασμένα είδη ρουχισμού των παιδιών, διατίθενται σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες.
    Οι αξίες της συνύπαρξης
Ο άνθρωπος είναι, από τη φύση του, κοινωνικό πλάσμα και έχει ανάγκη τους άλλους … Τα κοινωνικά όντα δεν είναι ολοκληρωμένα άτομα αν δεν έχουν σχέσεις με τους γύρω τους. Η κοινωνική τους διάσταση είναι βασική για να αναπτύσσονται συνολικά και αρμονικά.
Είναι γεγονός ότι ένα άτομο δεν μπορεί να εκπαιδευτεί αν στερείται του ανάλογου περιβάλλοντος και γι’ αυτό το λόγο κάθε είδους εκπαίδευση τείνει, επειδή αυτό είναι αναγκαίο, να ενθαρρύνει τα προτερήματα, να περιορίζει τα ελαττώματα, να ενισχύει τη συλλογική πρόοδο του καθενός, έτσι ώστε όλοι – οι άλλοι αλλά και εμείς – να βγαίνουμε όσο το δυνατόν πιο κερδισμένοι.
Οι πιο πολλές αρχές συνδέονται άμεσα με τη συνύπαρξη. Δύσκολα μπορεί κάποιος ν’ αμφισβητήσει το γεγονός ότι αν μάθουμε τα παιδιά μας να σέβονται τους ανθρώπους και τα πράγματα, αν τα διδάξουμε να διαλέγονται με τον σωστό τρόπο ή να συνεργάζονται στενά με τους άλλους, συμβάλλουμε στη δημιουργία μιας ζωής ειρηνικής, με πολλές ικανοποιήσεις αλλά και κοινωνική ευημερία.»
Από το βιβλίο του Esteve Pujol i Pons «Μάθετε στα παιδιά σας 20 αξίες της ζωής, για γονείς, για εκπαιδευτικούς, για όλους»

    Ο φιλόσοφος της Αρχαίας Αθήνας Σωκράτης δε σταματούσε σε κάθε ευκαιρία να τονίζει στους Συμπολίτες του ότι η ζωή θα γίνει καλύτερη αν οι άνθρωποι γίνουν πιο δίκαιοι και πιο τίμιοι…

    Εγκρίθηκε με την Πράξη 41/11-3-2016 του Συλλόγου Διδασκόντων.

         Εισηγητική Επιτροπή                                                                  

       1. Κριθαρίδης Γεώργιος                                                       Ο  Διευθυντής
       2. Πούλιου Καλλιόπη                                                           
       3. Παπαδοπούλου Βασιλική
       4. Μπαρμπαγεωργοπούλου Δάφνη
       5. Σαρρούδη Ιωάννα                                                      Σβώλης Ζ. Κωνσταντίνος

Δεν υπάρχουν σχόλια: