«ΤΟ ΜΗΧΑΝΗΜΑ», ΕΥΓΕΝΙΟΥ ΤΡΙΒΙΖΑ
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ-ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ-Β’ΤΕΥΧΟΣ
Ένας διαφορετικός τρόπος για να προσεγγίσουμε ένα λογοτεχνικό κείμενο (στην περίπτωσή μας το διήγημα "Το μηχάνημα" του Ευγένιου Τριβιζά) είναι να αφήσουμε τους ήρωες του διηγήματος να αφηγηθούν (σε α΄ενικό πρόσωπο κυρίως) την ιστορία. Έτσι, παρατηρούμε τις διαφορετικές οπτικές γωνίες από τις οποίες αφηγείται ο καθένας την ίδια ιστορία. Μπορούν επίσης τα παιδιά να δημιουργήσουν ποιήματα , ακροστιχίδες, σταυρόλεξα κ.α. με βάση την ιστορία που διάβασαν. Κάπως έτσι προσπαθήσαμε να προσεγγίσουμε το κείμενο και παρακάτω φαίνονται τα αποτελέσματα. Το κείμενο μπορείτε να το διαβάσετε κι από εδώ
http://ebooks.edu.gr
Περίληψη
Ένας καφετζής, ο Γιάννης, εργάζεται σε ένα συγκρότημα γραφείων. Ξαφνικά, τοποθετούν στο χώρο της εργασίας του έναν αυτόματο πωλητή αναψυκτικών και καφέδων. Ο κίνδυνος να χάσει τη δουλειά του είναι ορατός. Προσπαθεί να σαμποτάρει τη λειτουργία του μηχανήματος αλλά δεν τα καταφέρνει. Έτσι, αποφασίζει να το καταστρέψει. Στην προσπάθεια αυτή πέφτει νεκρός από ηλεκτροπληξία. Στη θέση του διαλυμένου μηχανήματος, φέρνουν ένα άλλο καινούριο.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ-ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ-Β’ΤΕΥΧΟΣ
Ένας διαφορετικός τρόπος για να προσεγγίσουμε ένα λογοτεχνικό κείμενο (στην περίπτωσή μας το διήγημα "Το μηχάνημα" του Ευγένιου Τριβιζά) είναι να αφήσουμε τους ήρωες του διηγήματος να αφηγηθούν (σε α΄ενικό πρόσωπο κυρίως) την ιστορία. Έτσι, παρατηρούμε τις διαφορετικές οπτικές γωνίες από τις οποίες αφηγείται ο καθένας την ίδια ιστορία. Μπορούν επίσης τα παιδιά να δημιουργήσουν ποιήματα , ακροστιχίδες, σταυρόλεξα κ.α. με βάση την ιστορία που διάβασαν. Κάπως έτσι προσπαθήσαμε να προσεγγίσουμε το κείμενο και παρακάτω φαίνονται τα αποτελέσματα. Το κείμενο μπορείτε να το διαβάσετε κι από εδώ
http://ebooks.edu.gr
Περίληψη
Ένας καφετζής, ο Γιάννης, εργάζεται σε ένα συγκρότημα γραφείων. Ξαφνικά, τοποθετούν στο χώρο της εργασίας του έναν αυτόματο πωλητή αναψυκτικών και καφέδων. Ο κίνδυνος να χάσει τη δουλειά του είναι ορατός. Προσπαθεί να σαμποτάρει τη λειτουργία του μηχανήματος αλλά δεν τα καταφέρνει. Έτσι, αποφασίζει να το καταστρέψει. Στην προσπάθεια αυτή πέφτει νεκρός από ηλεκτροπληξία. Στη θέση του διαλυμένου μηχανήματος, φέρνουν ένα άλλο καινούριο.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Μια ομάδα παιδιών παίρνουν το ρόλο του μηχανήματος. Το «μασίνι» μιλάει σε α’ πρόσωπο και διηγείται το φόβο ή την αδιαφορία που ένιωσε από την εχθρική συμπεριφορά του Γιάννη. Τα παιδιά γράφουν τα επιχειρήματά τους για την ύπαρξη των μηχανών και τη σημασία τους για την καθημερινή ζωή μας. Φτιάχνουν και την ακροστιχίδα ΜΑΣΙΝΙ.
Μια άλλη ομάδα παιδιών παίρνει το ρόλο του Γιάννη. Η αφήγηση γίνεται σε α’ πρόσωπο. Ο Γιάννης περιγράφει κυρίως τα μειονεκτήματα των μηχανών και τον κίνδυνο πολλοί άνθρωποι να χάσουν τη δουλειά τους. Τραγουδάνε το «παράπονο του Γιάννη»
Το μασίνι σα δουλεύει
Ο Γιαννάκης μας παλεύει
Έχει έγνοιες πια τώρα
Που το μασίνι πήρε φόρα
Τη δουλειά του να κρατήσει
Τ΄ όνομά του να μη σβήσει …
Η 3η ομάδα είναι οι πελάτες των γραφείων που προσπαθούν να συνδυάσουν με το κείμενό τους τη ζεστή, ανθρώπινη επαφή με την αναγκαιότητα της παρουσίας των μηχανημάτων. Η ομάδα αυτή γράφει το σχετικό κείμενο αλλά και στίχους για το τραγούδι «Γιάννη μου, το μασίνι σου», παραλλαγή του γνωστού δημοτικού τραγουδιού.
Η 4η ομάδα περιγράφει σε ένα κείμενο τη μάχη του Γιάννη με το θεριό και δίνει ένα διαφορετικό τέλος στην ιστορία. Φτιάχνουν ποίημα που αρχίζει ως εξής:
Ο Γιάννης φοβάται το θεριό
Και το θεριό το Γιάννη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου