Στο ΣΤ1 εργαστήκαμε στην ενότητα "Η δεύτερη πολιορκία του Μεσολογγίου" με φύλλα εργασίας και τη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή και του διαδικτύου. Είναι μία εναλλακτική προσέγγιση στη διδασκαλία των θεματικών ενοτήτων του βιβλίου της Ιστορίας.
- Να μάθουν τα παιδιά για την ηρωική έξοδο του Μεσολογγίου.
- Να κατανοήσουν τη σημασία της ελευθερίας για τον ελληνισμό.
- Να γνωρίσουν ένα από τα πιο σημαντικά λογοτεχνικά έργα του νεότερου ελληνισμού.Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες
Στόχοι του διδακτικού
σεναρίου
Λογισμικά:
βικιπαίδεια, word, youtube, Google
earth, μηχανή αναζήτησης
Google.
Το διδακτικό
σενάριο είναι σκόπιμο να πραγματοποιηθεί
στην αίθουσα Η/Υ με τα παιδιά χωρισμένα
σε ομάδες των 2-3παιδιών.
Υλοποίηση του
σεναρίου
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
1
1
Ανοίξτε το λογισμικό GOOGLE EARTH και
εντοπίστε την πόλη του Μεσολογγίου.
Παρατηρήστε τη θέση στην οποία βρίσκεται
ανάμεσα στη στεριά, τη θάλασσα και τη
λιμνοθάλασσα. Πατήστε πάνω σε φωτογραφίες
του χάρτη για να πάρετε περισσότερα
στοιχεία για τη θέση της πόλης.
2. Πατήστε
το σύνδεσμο:
και διαβάστε το
κείμενο του σχολικού βιβλίου που
αναφέρεται στην πολιορκία και την έξοδο
του Μεσολογγίου. Στη συνέχεια, απαντήστε
στις παρακάτω ερωτήσεις:
Ποια
φυσικά πλεονεκτήματα είχε η πόλη του
Μεσολογγίου;
Με βάση
την Πηγή 1, ποιες ήταν οι συνθήκες
διαβίωσης των πολιορκημένων στο
Μεσολόγγι;
Ποιο ήταν
το σχέδιο των Μεσολογγιτών για την
έξοδο και τι έγινε τελικά;
ΦΥΛΛΟ
ΕΡΓΑΣΙΑΣ 2
Με τη
μηχανή αναζήτησης Google
αναζητήστε στο διαδίκτυο το ποιητικό
έργο του Διονυσίου Σολωμού “Ελεύθεροι
πολιορκημένοι”.
Σχολιάστε
τους παρακάτω στίχους από το ποίημα:
Άκρα
του τάφου σιωπή στον κάμπο βασιλεύει·
λαλεί πουλί, παίρνει σπυρί, κι η μάνα το ζηλεύει.
Τα μάτια η πείνα εμαύρισε· στα μάτια η μάνα μνέει·
λαλεί πουλί, παίρνει σπυρί, κι η μάνα το ζηλεύει.
Τα μάτια η πείνα εμαύρισε· στα μάτια η μάνα μνέει·
Να
γράψετε τις σκέψεις σας και για τους
παρακάτω στίχους.
Ο
Απρίλης με τον Έρωτα χορεύουν καί
γελούνε,
κι όσ’ άνθια βγαίνουν και καρποί τόσ’ άρματα σε κλειούνε.
κι όσ’ άνθια βγαίνουν και καρποί τόσ’ άρματα σε κλειούνε.
Λευκό
βουνάκι πρόβατα κινούμενο βελάζει,
και μες στη θάλασσα βαθιά ξαναπετιέται πάλι,
π’ ολονυχτίς εσύσμιξε με τ’ ουρανού τα κάλλη.
και μες στη θάλασσα βαθιά ξαναπετιέται πάλι,
π’ ολονυχτίς εσύσμιξε με τ’ ουρανού τα κάλλη.
Μάγεμα
η φύσις κι όνειρο στην ομορφιά και
χάρη·
η μαύρη πέτρα ολόχρυση καί το ξερό χορτάρι.
Με χίλιες βρύσες χύνεται, με χίλιες γλώσσες κρένει:
«Όποιος πεθάνει σήμερα χίλιες φορές πεθαίνει».
η μαύρη πέτρα ολόχρυση καί το ξερό χορτάρι.
Με χίλιες βρύσες χύνεται, με χίλιες γλώσσες κρένει:
«Όποιος πεθάνει σήμερα χίλιες φορές πεθαίνει».
Με τον
ίδιο τρόπο αναζητήστε στο διαδίκτυο
πληροφορίες για το έργο του Γάλλου
φιλέλληνα ζωγράφου Ευγένιου Ντελακρουά
“Η
Ελλάδα που ξεψυχά στα ερείπια του
Μεσολογγίου”.
Να
βρείτε στο youtube
μελοποιημένο
το ποίημα “ Άκρα
του τάφου σιωπή” με τη φωνή του Νίκου
Ξυλούρη.
Παρακάτω βλέπετε τα συμπληρωμένα φύλλα εργασίας των παιδιών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου