Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2015

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΟ Γ2 ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ



      Είναι φανερό ότι τα τελευταία χρόνια γίνεται λόγος για το φαινόμενο του «σχολικού εκφοβισμού». Σε όλες τις χώρες, φυσικά και στη δική μας, αναπτύσσεται ένας έντονος προβληματισμός για τις διαστάσεις που έχει πάρει το φαινόμενο. Ας ξεκαθαρίσουμε , όμως πρώτα, τι είναι ακριβώς ο σχολικός εκφοβισμός(bullying). Ο εκφοβισμός στο σχολείο είναι μία κατάσταση στην οποία κάποιοι μαθητές ή μαθήτριες, ένας ή περισσότεροι, ασκούν λεκτική ή σωματική βία σε άλλους μαθητές, οι οποίοι είναι τα θύματα. Η βία γίνεται εσκεμμένα, συστηματικά και με επαναλαμβανόμενο τρόπο. Δεν αρκεί ένας καυγάς π.χ. κατά τη διάρκεια ενός παιχνιδιού για να χαρακτηρίσουμε ένα περιστατικό σαν σχολικό εκφοβισμό. Αν όμως κάποια παιδιά χαρακτηρίζουν με αρνητικά σχόλια κάποια άλλα(«κοντέ», «χοντρέ», ή κάνουν ρατσιστικά σχόλια) και αυτό συμβαίνει συστηματικά, τότε έχουμε το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού. Η σωματική βία, όταν γίνεται συστηματικά, ανήκει κι αυτή στο φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού.
     Η Ε.Ψ.Υ.Π.Ε (Εταιρεία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου), ετοίμασε ένα πακέτο δραστηριοτήτων για την πρόληψη του σχολικού εκφοβισμού. Οι 11 δίωρες δραστηριότητες θα αναπτυχθούν στο Γ2 στα πλαίσια της Ευέλικτης ζώνης. Παράλληλα, θα γίνει και ενημέρωση των γονέων για τις επιπτώσεις του σχολικού εκφοβισμού στην ψυχοκοινωνική υγεία του παιδιού. Ήδη, βλέπετε παρακάτω το πρώτο δίωρο εργαστήρι που έγινε τη Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου στην αίθουσα του Γ2.



ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ


Δραστηριότητα 1η

     Συζητήσαμε με τα παιδιά το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού. Συμφωνήσαμε ότι πρέπει να ασχοληθούμε μ’ αυτό γιατί μας αφορά και πρέπει να γνωρίζουμε τι πρέπει να κάνουμε. Τα παιδιά διάβασαν το απόκομμα μιας εφημερίδας όπου περιγράφεται ένα περιστατικό σχολικού εκφοβισμού. Κατόπιν, είδαν ένα μικρό βίντεο όπου αναλυόταν με απλά λόγια το φαινόμενο, οι επιπτώσεις του, καθώς και οι τρόποι που έχει το παιδί για να το αντιμετωπίσει.



Εκφοβισμός—Νίκησε τον Νταή Χωρίς να τον Αγγίξεις 











Δραστηριότητα 2η

     Ενώσαμε τα θρανία και τα παιδιά κάθισαν γύρω γύρω. Πριν καθίσουν ένα παιδί έκανε την τυφλόμυγα και όποιον έπιανε, του έλεγε να κάτσει όπου θέλει. Μ’ αυτόν τον τρόπο το κάθε παιδί βλέπει όλα τα άλλα παιδιά και κάθεται αλλιώς, ώστε να γνωριστεί καλύτερα με τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές του. Σ’ αυτό το μεγάλο τραπέζι που έχει σχηματιστεί τα παιδιά συζητούν καλύτερα μεταξύ τους και με το δάσκαλο.






Δραστηριότητα 3η

      Παίξαμε ένα παιχνίδι. Ο δάσκαλος μοίρασε 11 κάρτες σε κάθε ομάδα παιδιών(η οποία αποτελούνταν από 3 παιδιά). Η κάθε κάρτα περιείχε ένα γράμμα. Τα παιδιά έγραψαν στην κάρτα λέξεις που αναφέρονται στο φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και ξεκινούν μ ‘αυτό το γράμμα. Έτσι σχηματίστηκε «το αλφάβητο του εκφοβισμού». Οι ομάδες είχαν ακριβώς τις ίδιες καρτέλες με τα ίδια γράμματα.
















Δραστηριότητα 4η



   Η 4η δραστηριότητα περιλάμβανε το παιχνίδι των συστάσεων που εξελίχτηκε σε τρία στάδια.

1ο στάδιο:

 Οι μαθητές σηκώνονταν όρθιοι και περπατούσαν στο χώρο. Όποιον συμμαθητή
συναντούσαν, τον  χαιρετούσαν με χειραψία κοιτάζοντάς τον στα μάτια και συστήνονταν
 με το μικρό τους όνομα.

2ο στάδιο:

Συνέχισαν να συναντούν τους ίδιους, τους χαιρετούσαν μόνο με χειραψία, χωρίς λόγια.

3ο στάδιο:

 Τώρα χαιρετούσαν όποιον συναντούσαν με όποιον τρόπο ήθελαν, εκτός από λόγια και χειραψία.










1 σχόλιο:

Unknown είπε...

Πολλά respect αγαπητέ Γιώργο!