Στο 4ο εργαστήρι ασχοληθήκαμε με την έννοια της διαφορετικότητας καθώς και με την κατανόηση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού και της βίας στο σχολείο.
Είμαστε διαφορετικοί γιατί δε γίνεται αλλιώς! Η διαφορετικότητα δίνει και την ομορφιά στη ζωή μας.
Το εργαστήρι αυτό πραγματοποιήθηκε σε 5 διδακτικές ώρες.
Αρχικά προβλήθηκε η ιρανική ταινία του 1997 "ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΥ".
ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ
Η υπόθεση της ταινίας διαδραματίζεται στα δρομάκια της παλιάς Τεχεράνης. Ο εννιάχρονος Αλί, επιστρέφοντας από τον τσαγκάρη, χάνει τα παπούτσια της μικρής αδελφής του Ζόρα, στο δρόμο. Η οικογένειά του είναι φτωχή και δεν υπάρχουν χρήματα για άλλο ζευγάρι. Η δυσκολία που παρουσιάζεται είναι το πώς θα πηγαίνει τώρα χωρίς παπούτσια η Ζόρα στο σχολείο και μάλιστα χωρίς να το μάθουν οι γονείς τους. Έτσι τα παιδιά αποφασίζουν να φορούν εναλλάξ το ίδιο αθλητικό παπούτσι όταν πηγαίνουν στο σχολείο.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
Είμαστε διαφορετικοί γιατί δε γίνεται αλλιώς! Η διαφορετικότητα δίνει και την ομορφιά στη ζωή μας.
Το εργαστήρι αυτό πραγματοποιήθηκε σε 5 διδακτικές ώρες.
Αρχικά προβλήθηκε η ιρανική ταινία του 1997 "ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΥ".
ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ
Η υπόθεση της ταινίας διαδραματίζεται στα δρομάκια της παλιάς Τεχεράνης. Ο εννιάχρονος Αλί, επιστρέφοντας από τον τσαγκάρη, χάνει τα παπούτσια της μικρής αδελφής του Ζόρα, στο δρόμο. Η οικογένειά του είναι φτωχή και δεν υπάρχουν χρήματα για άλλο ζευγάρι. Η δυσκολία που παρουσιάζεται είναι το πώς θα πηγαίνει τώρα χωρίς παπούτσια η Ζόρα στο σχολείο και μάλιστα χωρίς να το μάθουν οι γονείς τους. Έτσι τα παιδιά αποφασίζουν να φορούν εναλλάξ το ίδιο αθλητικό παπούτσι όταν πηγαίνουν στο σχολείο.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
- Να εκτιμήσουν τα παιδιά τις έννοιες της αλληλεγγύης, συνεργασίας, αγάπης και εμπιστοσύνης όπως παρουσιάζονται από τα δύο αδέρφια στην ταινία.
- Να βρουν τα παιδιά ομοιότητες και διαφορές με τη ζωή των παιδιών στο Ιράν.
- Να συγκρίνουν το σχολικό περιβάλλον της μακρινής χώρας με το δικό τους.
Κατανόηση του φαινομένου του εκφοβισμού και της βίας στο σχολείο: οι ρόλοι των εμπλεκομένων
Δώσαμε σε φωτοτυπίες μικρά σενάρια και τα παιδιά- ομαδικά χωρισμένα- αποφάσισαν ποια περιστατικά αποτελούν απλές συγκρούσεις και ποια περιπτώσεις σχολικού εκφοβισμού.
Διαβάσαμε την παρακάτω ιστορία με τα παιδιά και αυτά τη ζωγράφισαν.
Η παρακάτω δραστηριότητα έγινε ατομικά αλλά μπορεί να γίνει και ομαδικά. Τα παιδιά κατέγραψαν χρησιμοποιώντας επίθετα τα χαρακτηριστικά των εμπλεκομένων στα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού, θύτη, θύματος, παρατηρητών.
Στο τέλος του εργαστηρίου έγινε συζήτηση και τα παιδιά πήραν το λόγο μιλώντας για το ποια θέματα βρήκαν ενδιαφέροντα από το σημερινό εργαστήρι.
Θυμίζουμε πως οι δραστηριότητες υπάρχουν στο εγχειρίδιο της Ε.Ψ.Υ.Π.Ε
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου