Τετάρτη 6 Απριλίου 2016

5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΣΤΟ Γ2 ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

Επιπτώσεις του εκφοβισμού και της βίας στο σχολείο


Δραστηριότητα 1η
Παρακολουθήσαμε 2 μικρές ταινίες από το διαδίκτυο και συζητήσαμε πάνω σ’ αυτές  
α) Words Hurt – Bullying Commercial
(http://www.disputeresolution.ohio.gov/)
β) Anti – Bullying ad. (http://www.friends.se/?id=1582)

φιλμάκια αυτά εστιάζουν στα συναισθήματα του θύματος και των παρατηρητών.

Δραστηριότητα 2η
Ζητήσαμε από τα παιδιά να σκεφτούν μια μικρή ιστορία σχολικού εκφοβισμού και να την παρουσιάσουν προφορικά μέσα στην τάξη.
Αντιμετώπιση του εκφοβισμού και της βίας στο σχολείο-1 
Δραστηριότητα 1η
Ο εκπαιδευτικός αφήνει μια σχολική τσάντα στο κέντρο του χώρου, δίνοντας παράλληλα ορισμένες πληροφορίες. Πιο συγκεκριμένα, εξηγεί στους μαθητές ότι αυτή η τσάντα ανήκει σε ένα παιδί το οποίο ήταν μαθητής του σχολείου και έχει πέσει θύμα εκφοβισμού και βίας στο σχολείο. Στη συνέχεια ζητά από τους μαθητές να κοιτάξουν την τσάντα του παιδιού, τα πράγματά του και να κάνουν σκέψεις σχετικά με το συγκεκριμένο παιδί. Ενδεικτικά, τους δίνει ορισμένες θεματικές συζήτησης, όπως (α)ποιος και με τι τρόπο τον εκφόβισε, (β)ποια είναι τα συναισθήματα του συγκεκριμένου παιδιού, (γ) πώς θα μπορούσε να έχει βοηθήσει τον εαυτό του, (δ)  και οι φίλοι θα μπορούσαν να το είχαν βοηθήσει και με τι τρόπο) μπορούν, έστω και τώρα, να το βοηθήσουν, (στ) η ομάδα των συμμαθητών μπορεί να κάνει κάποιες ενέργειες για να προστατεύσει μαθητές από μελλοντικά επεισόδια εκφοβισμού και βίας στο σχολείο, (ζ) οι γονείς του παιδιού και οι εκπαιδευτικοί θα μπορούσαν να βοηθήσουν με κάποιο τρόπο.



Δραστηριότητα 2η
 Ο εκπαιδευτικός ζητά από τους μαθητές να φανταστούν ένα παιδί που εκφοβίζεται. Στη συνέχεια μοιράζει χρωματιστά χαρτόνια και τους ζητά να σχεδιάσουν από μία πατούσα και να την κόψουν περιμετρικά. Κάθε παιδί καλείται να γράψει από μία συμβουλή προς το θύμα(σε β΄ ενικό πρόσωπο) για το πώς θα μπορούσε να αντιμετωπίσει το πρόβλημά του.   



Δραστηριότητα 3η
 Ο εκπαιδευτικός ζητά από τους μαθητές να προτείνουν τρόπους αντιμετώπισης του εκφοβισμού στην υποθετική περίπτωση που το κάθε παιδί ήταν διευθυντής του σχολείου για μία μέρα. Οι μαθητές θα γράψουν τις προτάσεις τους σε ένα φύλλο χαρτί και στη συνέχεια, αφού ολοκληρωθεί η παραπάνω διαδικασία από όλους τους μαθητές, το κάθε παιδί θα διαβάσει τις δικές τους ιδέες και ο εκπαιδευτικός θα τις μεταφέρει στον πίνακα. Ακολουθεί συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων




1 σχόλιο:

Unknown είπε...

Συγχαρητήρια. Πολύ καλή δουλειά!