Πέμπτη 15 Μαρτίου 2018

ΣΤ2 ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ


ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ (ΧΡΟΝΟΣ: 3ΩΡΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ)

ΣΚΟΠΟΙ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

1.ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ
2.ΜΟΡΦΕΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ
3.ΠΙΘΑΝΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ
4.ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΤΟΥΣ  ΖΩΗ


ΣΤΟΧΟΙ

1.ΝΑ ΕΡΘΟΥΝ ΣΕ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΤΟΥΣ
2.ΝΑ  ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΝ  ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ
3.ΝΑ ΑΝΑΚΑΛΥΨΟΥΝ ΤΡΟΠΟΥΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ
4.ΝΑ ΝΙΩΣΟΥΝ ΗΡΕΜΙΑ ΚΑΙ ΑΜΒΛΥΝΣΗ ΤΩΝ ΑΡΝΗΤΙΚΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ

Η εργασία ολοκληρώθηκε σε τέσσερις φάσεις:

Α ΦΑΣΗ:
Αρχικά δόθηκε στα παιδιά ένα φύλλο Α4 που στο μέσον του υπήρχε σχεδιασμένος ένας κύκλος με τη λέξη <<Βία>>, στο εσωτερικό του. Ζητήθηκε από τα παιδιά να γράψουν περιφερειακά  στον κύκλο λέξεις ή φράσεις εννοιολογικά σχετικές με τη Βία. Η οδηγία ήταν να γράψουν τις πρώτες λέξεις που τους έρχονταν στο μυαλό χωρίς ιδιαίτερη σκέψη κ προσπάθεια. Ακολούθησε ανακοίνωση κ συζήτηση στην τάξη.

Β ΦΑΣΗ:
Στη συνέχεια τους δόθηκε ένα ακόμη φύλλο Α4 στο οποίο τους ζητήθηκε να σχεδιάσουν ανοιχτή την παλάμη τους, να αριθμήσουν τα δάχτυλά τους ξεκινώντας από το 1 στον αντίχειρα. Το ερώτημα ήταν:<<Ποιον εμπιστεύομαι σε δύσκολες καταστάσεις>>. Στη θέση του αντίχειρα δημιούργησαν ένα κανάλι στο οποίο τους ζητήθηκε να γράψουν τα συναισθήματα που νιώθουν από την πρώτη τους επιλογή. Ακολούθησε ανακοίνωση κ συζήτηση στην τάξη.

Γ ΦΑΣΗ:
Δίνεται στα παιδιά ένα σύντομο κείμενο με μηνυματικό χαρακτήρα. Αφορά την έννοια της συγγνώμης. Τα παιδιά διαβάζουν το κείμενο κ απαντούν στο εισαγωγικό ερώτημα:<<Βοηθά η συγγνώμη;>> Οι απαντήσεις ανακοινώνονται στην τάξη κ πλαισιώνονται με απορίες κ συζήτηση. Αμέσως μετά παρακολουθούν ένα βίντεο με τίτλο:<<Bully dance>>. Ακολουθεί συζήτηση που αφορά τα συναισθήματα των χαρακτήρων στο βίντεο κ εντοπίζεται το στοιχείο της κλιμάκωσης της βίας, όταν υπάρχει συσσώρρευση αρνητικών συναισθημάτων για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ακολουθεί συζήτηση για τις πιθανές αιτίες και προτείνονται τρόποι με τους οποίους θα μπορούσε να υπάρξει αποφόρτιση κ αποφυγή των βίαιων συμπεριφορών.

Δ ΦΑΣΗ: Σχηματίζουν κύκλο φωνάζοντας δυνατά τα μνμ τους κ αποχωρούν λέγοντας μια θετική φράση στον διπλανό τους με χαμόγελο.


























   Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: κ. Πούλιου Καλλιόπη

Δεν υπάρχουν σχόλια: