ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Δράση του Δ1 με την Υπεύθυνη δασκάλα του Τμήματος Μπαρμπαγεωργοπούλου Δάφνη
Δράση του Δ1 με την εκπαιδευτικό Θεατρικής Αγωγής Μαργαρίτα Καράμπελα.
Τι
νομίζετε ότι ένιωθαν οι άνθρωποι στις δύο πολιτείες;
Δάσκαλος της Β'τάξης: Κριθαρίδης Γιώργος
Δασκάλα του Α2: Λαζαρίδου Μίνα
Δράση του Δ1 με την Υπεύθυνη δασκάλα του Τμήματος Μπαρμπαγεωργοπούλου Δάφνη
Δράση του Δ1 με την εκπαιδευτικό Θεατρικής Αγωγής Μαργαρίτα Καράμπελα.
Τα παιδιά κάνουν έναν κύκλο και στην μέση
στέκεται ένας μαθητής που εθελοντικά συμμετέχει ως αποδέκτης της δράσης. Από
πριν η εκπαιδευτικός της θεατρικής αγωγής έχει ξεκαθαρίσει στους μαθητές ότι σε
αυτό που συμβαίνει συμμετέχουν όλοι παίζοντας κάποιο ρόλο και όχι σαν να είναι
ο εαυτός τους. Δίνονται στα παιδιά χαρτάκια πάνω στα οποία έχουν γραφτεί
λέξεις και φράσεις που συνιστούν λεκτική και συναισθηματική βία. Είναι
γραμμένα με μαύρο μαρκαδόρο. Ένα ένα τα παιδιά διαβάζουν δυνατά τη λέξη ή την
φράση και μετά προχωρούν προς τον συμμαθητή τους και κολλάνε το χαρτάκι με
επιθετικό τρόπο πάνω στο σώμα του. Έτσι σιγά σιγά το σώμα του παιδιού γεμίζει
μαύρα "στίγματα" που το βαραίνουν σωματικά και ψυχικά. Μόλις
τελειώσουν και κολληθούν όλα τα χαρτάκια το παιδί στέκεται για λίγο έτσι και
παρατηρούμε για λίγο τον συμβολισμό που μας αποδίδει αυτή η εικόνα. Στην
συνέχεια δυο παιδιά αναλαμβάνουν να ξεκολλήσουν τα χαρτάκια και να αποφορτίσουν
το παιδί από το βάρος αυτό. Τα παιδιά επιστρέφουν στον κύκλο και αυτήν τη φορά
τους δίνονται πολύχρωμα χαρτάκια πάνω στα οποία είναι γραμμένα λόγια και
φράσεις ενθαρρυντικές, φιλικές και παρηγορητικές. Ακριβώς όπως θα έπρεπε να
λειτουργεί η κάθε ομάδα με κάθε ένα από τα μέλη της, προσφέροντάς του ασφάλεια,
αποδοχή και εμπιστοσύνη.
Η Β' τάξη πραγματοποίησε τις παρακάτω δράσεις για την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού:
1 ΠΑΓΩΜΕΝΗ ΕΙΚΟΝΑ
Μπορούμε να αναπαραστήσουμε μια σκηνή σχολικού
εκφοβισμού χρησιμοποιώντας τη θεατρική τεχνική της παγωμένης εικόνας. Τα παιδιά
αναλαμβάνουν τους ρόλους του θύτη, του θύματος και των παρατηρητών. Στέκονται
ακίνητα, φροντίζοντας με την έκφραση του προσώπου και των χεριών τους να
μιμηθούν τις αντίστοιχες εκφράσεις ενός πραγματικού θύτη ή θύματος. Κατόπιν,
ακουμπάμε με το χέρι μας τα παιδιά και αυτά λένε μια φράση σε σχέση πάντα με το
ρόλο που έχουν αναλάβει. (π.χ. το θύμα φωνάζει: φτάνει, δεν αντέχω άλλο, άσε με
ήσυχο!). Τα παιδιά παραμένουν ακίνητα και σ’ αυτή τη φάση. Αφού τελειώσουν,
συζητάμε μαζί τους για το πώς τους φάνηκε η δραστηριότητα.
2 Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΟΥ ΘΥΜΟΥ ΚΑΙ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΗΣ ΗΡΕΜΙΑΣ
Η πολιτεία του θυμού και η πολιτεία της
ηρεμίας
«Σε
έναν τόπο πολύ-πολύ μακριά από εδώ, αλλά και πολύ-πολύ κοντά μας υπάρχουν δυο
πολιτείες. Η πολιτεία του θυμού και η πολιτεία της ηρεμίας»
Πώς
νομίζετε ότι είναι αυτές οι πολιτείες; Πώς να είναι τα σπίτια εκεί; Πώς είναι ο
ουρανός τους; Τι χρώματα νομίζετε ότι θα έχουν; Γιατί;
Μια
μέρα, λοιπόν, αποφασίσανε να κάνουν μια συνέλευση, για να συζητήσουν όλοι μαζί
και να βρουν λύση στο πρόβλημά τους. Τι συζήτησαν σ’ αυτήν τη συνάντηση; Ποιες
λύσεις βρήκανε;
Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες που αντιπροσωπεύουν τις πολιτείες του θυμού και της ηρεμίας. Με την τεχνική της παγωμένης εικόνας αναπαριστούν με τις εκφράσεις του προσώπου και τις χειρονομίες τα συναισθήματα των κατοίκων των δύο πολιτειών.
Η πολιτεία του θυμού
Η πολιτεία της ηρεμίας
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ
Το Α2 μαζί με τη Β΄τάξη βγήκαν στην αυλή του σχολείου και σχημάτισαν με τις σχολικές τσάντες τα δικά τους συνθήματα κατά του σχολικού εκφοβισμού. Το σύνθημα του Α2 ήταν το ΜΑΖΙ. Όλοι μαζί δε φοβόμαστε κανέναν!
Το σύνθημα της Β'τάξης ήταν το ΜΙΛΑ. Τα θύματα του σχολικού εκφοβισμού πρέπει να μιλήσουν σε κάποιον που θα ακούσει το πρόβλημα και θα συμπαρασταθεί. Δεν πρέπει να μείνουν σιωπηλοί!
Δάσκαλος της Β'τάξης: Κριθαρίδης Γιώργος
Δασκάλα του Α2: Λαζαρίδου Μίνα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου